Aktör Sonam A Kapoor, Ateev Anand'dan kırmızı ve beyaz bir Gulab Ghaghra giyiyor. Geri dönüştürülmüş pamuktan yapılmış, karmaşık bir altın sınırına sahiptir ve etek boyunca pitta çalışması
El yapımı bir dokunun her ipliğinin arkasında bir hikaye var. Bugünün Ulusal Tekstil Günü'nde tasarımcılar, tekstil tasarımının yaratıcı süreçlerinden ne kadar önemli hale geldiğini ve neden moda tasarımıyla karıştırmamaları gerektiğini düşünüyorlar.
İki ayrı yön olsa da, tekstil tasarımcısı Ashdeen Lilaowala, her ikisini de ayrı nesneler değil, tutarlı bir ürün oluşturmak için kullandığımı buluyor. Moda yaratmak için tekstil kullanıyoruz; Bazen moda bile belirli bir tekstilin yaratılmasına ilham verir. “
Tasarımcı Ateev Anand ikisi arasında net bir ayrım görürken, kumaşların kıyafet yaratma şekline ilham verdiğini söyler. “Yaratıcı sürecim sırasında, her zaman neden bir şeylerin geliştiğini görmek için geri dönüyorum – benim için bu tür bir yol” diye açıklıyor.
Tasarımcı Gautam Gupta bu duyguyu kabul ediyor. “Bugün estetik farklılaşma alanlarında tekstil ve moda tasarımcıları görüyoruz. Koleksiyon vizyonumuza göre el dokumumuzu yaratıyorum” diyor.
Bu arada Anuradha Dhawan, tekstil anlayışının yavaş ve sürdürülebilir bir modaya nasıl yardımcı olmaya devam ettiğini vurgular. “Re -shift, tekstil ömrünü uzatır ve buna karşılık tüketim ve üretime sürdürülebilir bir yaklaşımı teşvik eder,” diyor tasarımcı, reddedilen ipliklerin ve kumaşın bile onlar için çok değerli olduğunu söyleyen tasarımcı.
Ateev'in söylediği gibi: “Kendimize borçluyuz [our process] dokulara; İşlerimizi ve ne yaptığımızı yapıyorlar. “
Tasarımcı Vidhi Singhania'ya göre, tekstil ve moda çok dar ama aynı zamanda çok çeşitlidir, çünkü biri giysinin uyumuna, kasasına ve siluetlerine odaklanırken, diğeri kumaşın tasarımına, desenine ve ucuna odaklanır. “Bir tekstil tasarımcısı olarak, hayatımın 30 yılı genellikle olağanüstü bir ürün üretti. Mevcut ürünü kullanmaya, geliştirmeye ve bir platform vermeye çalışıyorsunuz. Bence tutkum tekstilde.”
El yapımı bir dokunun her ipliğinin arkasında bir hikaye var. Bugünün Ulusal Tekstil Günü'nde tasarımcılar, tekstil tasarımının yaratıcı süreçlerinden ne kadar önemli hale geldiğini ve neden moda tasarımıyla karıştırmamaları gerektiğini düşünüyorlar.
İki ayrı yön olsa da, tekstil tasarımcısı Ashdeen Lilaowala, her ikisini de ayrı nesneler değil, tutarlı bir ürün oluşturmak için kullandığımı buluyor. Moda yaratmak için tekstil kullanıyoruz; Bazen moda bile belirli bir tekstilin yaratılmasına ilham verir. “
Tasarımcı Ateev Anand ikisi arasında net bir ayrım görürken, kumaşların kıyafet yaratma şekline ilham verdiğini söyler. “Yaratıcı sürecim sırasında, her zaman neden bir şeylerin geliştiğini görmek için geri dönüyorum – benim için bu tür bir yol” diye açıklıyor.
Tasarımcı Gautam Gupta bu duyguyu kabul ediyor. “Bugün estetik farklılaşma alanlarında tekstil ve moda tasarımcıları görüyoruz. Koleksiyon vizyonumuza göre el dokumumuzu yaratıyorum” diyor.
Bu arada Anuradha Dhawan, tekstil anlayışının yavaş ve sürdürülebilir bir modaya nasıl yardımcı olmaya devam ettiğini vurgular. “Re -shift, tekstil ömrünü uzatır ve buna karşılık tüketim ve üretime sürdürülebilir bir yaklaşımı teşvik eder,” diyor tasarımcı, reddedilen ipliklerin ve kumaşın bile onlar için çok değerli olduğunu söyleyen tasarımcı.
Ateev'in söylediği gibi: “Kendimize borçluyuz [our process] dokulara; İşlerimizi ve ne yaptığımızı yapıyorlar. “
Tasarımcı Vidhi Singhania'ya göre, tekstil ve moda çok dar ama aynı zamanda çok çeşitlidir, çünkü biri giysinin uyumuna, kasasına ve siluetlerine odaklanırken, diğeri kumaşın tasarımına, desenine ve ucuna odaklanır. “Bir tekstil tasarımcısı olarak, hayatımın 30 yılı genellikle olağanüstü bir ürün üretti. Mevcut ürünü kullanmaya, geliştirmeye ve bir platform vermeye çalışıyorsunuz. Bence tutkum tekstilde.”