Paris Moda Haftası: Jennifer Lopez, Elie Saab'ın Couture'unda ilgi odağı oldu | Moda trendleri

ilayda

Member
Paris'teki bahar couture defileleri üçüncü gününe girerken, Jennifer Lopez defile tasarımlarının gücünün VIP izleyicinin gücüyle eşleşmesini sağladı. Şarkıcı ve oyuncu, koşuşturmanın ortasında Elie Saab gösterisi için son dakikada geldiğinde Palais de Tokyo'nun havasını belirledi. Kendisi ve diğer moda uzmanları, Lübnanlı tasarımcının Kuzey Afrika medinelerinin karmaşıklığını çağrıştıran ipeksi bir sergisine tanık oldular. Haute couture – Paris moda endüstrisinin düşünce kuruluşu – dünyanın en zengin kadınları için aşırı derecede pahalı, kişiye özel giysiler üretmeye yönelik asırlardır süren bir gelenektir.


Modeller, 24 Ocak 2024'te Paris'te düzenlenen Kadın Haute-Couture Moda Haftası İlkbahar/Yaz 2024'te Elie Saab'ın kreasyonlarını sunuyor. (Fotoğraf: Thomas SAMSON / AFP)

Tasarımcısı Pierpaolo Piccioli'nin sesini bulduğu Valentino da dahil olmak üzere Çarşamba günkü sergilerden öne çıkanlar:

Ram Mandir ile ilgili en son güncellemeler için bizi takip etmeye devam edin! buraya tıklayın
BAHARIN ARABESK MOTİFLERİ


Süslenmiş çiçekli bir pelerin ve cesur göğüs dekoltesiyle Lopez, Marakeş'e olan ışıltılı kasideye canlı ritimler eşlik ederken Saab'ın ön sırasından hayrete düştü ve ara sıra parıldadı. Bu sezon Saab tekerleği yeniden icat etmedi ve bunu yapmaya da niyeti yoktu. Bu, altın yaprakların üzerinde arabesk motiflerin yer aldığı kumtaşı tül, gök mavisi leylak, allık bulut pembesi ve benekli pastellerden oluşan klasik bir couture'du. Yere kadar uzanan şifon ve krep elbiseler, mevsimsel trendlere gönderme yapmadan zamansız görünüyordu.

Davetliler, ters lale şeklinde, yüzlerce ince işlemeli üç boyutlu çiçekle kaplı devasa, allık renkli tam eteğin yanından geçerken fotoğraf çektirdi. Koleksiyonun diğer bölümlerinde geleneksel kimono tekniklerinin klasik Arap kıyafetlerinin bol dökümlü zarafeti ile birleşimi gibi eğlenceli unsurlar bir araya getirildi.

Büyük final elbisesi sahneye çıktığında, gösteriş ile gösteriş arasındaki çizgi bulanıklaştı. Metrelerce uzunluğundaki işlemeli kuyruklu nefes kesen gelinlik herkesi büyüledi. Ancak bu, günümüzün couture ortamının anlamlı bir işaretiydi: Kameralı konukların mükemmel işçilikten mi yoksa sadece Lopez'in buna tepkisinden mi daha çok etkilendikleri belirsizdi.

VALENTINO: LÜKS BİR RUH İLE PICCIOLI ZAFERİ


Valentino'nun bahar modasındaki incelikli renk bloklama, tuhaf unsurlar ve -çok az da olsa- minimalizmin ustaca harmanlanması, tasarımcı Pierpaolo Piccioli'nin katlı evle ilgili gelişen vizyonunun doruk noktasına işaret ediyordu. Jennifer Lopez ve Kylie Jenner gibi ünlülerin katıldığı, Place Vendome'da Madame Butterfly'ın unutulmaz sopranosunun eşlik ettiği heyecan dolu alacakaranlık etkinliği, Piccioli'nin Valentino'nun klasik couture'unu yeniden tanımlama yolculuğunda bir dönüm noktası oldu.

Bir model, 24 Ocak 2024 Çarşamba günü Paris'te sunulan İlkbahar-Yaz 2024 Haute Couture koleksiyonunun bir parçası olarak Valentino için bir kreasyon giyiyor.  (AP Fotoğrafı/Thibault Camus)

Bir model, 24 Ocak 2024 Çarşamba günü Paris'te sunulan İlkbahar-Yaz 2024 Haute Couture koleksiyonunun bir parçası olarak Valentino için bir kreasyon giyiyor. (AP Fotoğrafı/Thibault Camus)

Piccioli, yaldızlı salonlarda koleksiyona daha disko odaklı bir atmosfer kazandırdı. Pelerinlerde ve disko üstlerinde nehir balığı gibi parlayan gümüş işlemeli payetler kullandı ve mekanın kristal avizelerinin yanında parıldadı. Daha geleneksel renk tonlarının ortasında yanardöner hardal sarısı ve asit yeşili gibi cesur renkler, onun eğlenceli kontrastlara olan tutkusunu vurgulayan hafif bir renk bloklamasıydı.

Şeffaf tüyler gibi görkemli vurgular kolaylıkla eski usul bölgeye dönüşebilirdi. Ancak Piccioli onları sivri uçlu, dokulu hayranlara dönüştürdü ve onlara modern bir hava ve ince bir kıvrım kazandırdı. Bu kıvrım, açıkta kalan göğüslerde, transparan iç çamaşırlarında ve lüks esaret kıyafetlerini anımsatan altın süslemeli kahverengi deri trençkotta tekrarlandı.

Piccioli veya Valentino'nunki gibi bir geçmişe sahip katlı bir evi yöneten herhangi bir tasarımcı için, evin ruhundan ödün vermeden ev kurallarının yaratıcı prangalarından kurtulmak zor bir dengeleme eylemidir. Bu bahar Piccioli en sevdiği yeri buldu.

VIKTOR & ROLFS OLAĞAN YAPISÖKÜM


Hollandalı tasarımcılar Viktor Horsting ve Rolf Snoeren bir kez daha geleneklere meydan okudular ve tarihsel olanı yapısöküme uğramış bir dokunuşla birleştiren bir yaratım sundular. Kelimenin tam anlamıyla couture kıyafetleri kesiyorlar. Göze çarpan parçalardan biri, 16. ve 20. yüzyıl unsurlarını anakronik bir şekilde birleştiren büyük siyah bir paltoydu. Kendine özgü Elizabeth dönemi tasması ona neredeyse teatral bir karakter kazandırıyordu.

Modeller, 24 Ocak 2024'te Paris'te düzenlenen Haute-Couture Kadın Moda Haftası İlkbahar/Yaz 2024'te Viktor & Rolf'un kreasyonlarını sunuyor. (Fotoğraf: EMMANUEL DUNAND / AFP)

Modeller, 24 Ocak 2024'te Paris'te düzenlenen Haute-Couture Kadın Moda Haftası İlkbahar/Yaz 2024'te Viktor & Rolf'un kreasyonlarını sunuyor. (Fotoğraf: EMMANUEL DUNAND / AFP)

Koleksiyon, soyut yapısöküm alanına daha da girme cesaretini gösterdi. Aynı siyah palto yeniden ortaya çıktı, ama bu sefer değişmişti; sanki vahşi bir hayvan lüksten nefret ediyormuş gibi bazı kısımları kesilmiş, kenarları yırtılmıştı. Agresif değişim sembolikti; geleneğe karşı bir isyanı ve belki de modanın geçici doğasına dair bir yorumu temsil ediyordu.

Koleksiyonun, karanlık ve güçlü estetiğiyle Maleficent'in korkunç zarafetini çağrıştırdığı anlar da oldu. Diğer parçalar, Charles Dickens'ın Büyük Umutları'ndaki Bayan Havisham'ın trajedisini ima ediyordu; özellikle de panelleri yakılarak parlak siyah mücevherli alt katmanları ortaya çıkan elbiseler. Havisham'ın yanmış gelinliğini anımsatan giysiler, zamanın gölgelediği, ihmal edilmiş ama yine de kalıcı olan güzelliği anlatıyor gibiydi.

Viktor & Rolf, geleneksel tasarımları kesip yeniden yapılandırarak onlara yeni bir hayat verdi ve izleyiciyi kıyafetlere farklı bir perspektiften bakmaya davet etti.

NAKAZATOS “KANLI DÜĞÜN”


Yuima Nakazato'nun teatral bir “kanlı düğün” olarak tanımlanabilecek son couture defilesi kasıtlı olarak ürkütücü bir his bıraktı. Kuğu benzeri bir hayalet olan bir model, kan renginde bir sıvı gölünün içinden geçti; transparan elbisesi canlı bir renk tonu kazandı ve podyum boyunca kızıl bir yol bıraktı. Bu bir yüksek moda dramasıydı.

Modeller, 24 Ocak 2024'te Paris'te düzenlenen Kadın Haute-Couture Moda Haftası İlkbahar-Yaz 2024'te Yuima Nakazato'nun kreasyonlarını sunuyor. (Fotoğraf: Miguel MEDINA / AFP))

Modeller, 24 Ocak 2024'te Paris'te düzenlenen Kadın Haute-Couture Moda Haftası İlkbahar-Yaz 2024'te Yuima Nakazato'nun kreasyonlarını sunuyor. (Fotoğraf: Miguel MEDINA / AFP))

Sınırları zorlayan yaratıcılığıyla tanınan Nakazato, bahar için modanın karanlık diyarlarına daldı. Zırh benzeri boyunluklarla süslenmiş, gözlerinden yaşlar akan bir model, Yüksek Rahip'i savaşçı Orta Dünya estetiğiyle birleştiren fırfırlı bir Devore cübbesi giyiyordu.

Nakazato'nun çevreye duyarlı modaya olan bağlılığını temsil eden tekstil atıklarından yapılan giysilerle ruhani silüetler sürdürülebilir inovasyonla buluşuyor. Kimonodan ilham alan örtülerde geleneksel Japon teknikleri açıkça görülüyordu.

Doğadan ilham alan renk paletleri, başka dünyaya ait bir çekicilik havasını yansıtan daha koyu tonlar lehine sıklıkla terk edildi. Metal madeni paralarla süslenmiş, kalın örgülü, ağ benzeri bir üst kısım olan gösterişli parça, Nakazato'nun heykelsi takılar ve diğer dramatik aksesuarlar konusundaki yeteneğini yansıtıyordu. Yeniden yapılandırılmış kareli bir ceketle eşleştirilen bu model, geleneksel işçiliğe ve avangart estetiğe saygı duruşunda bulunarak samuray zırhını çağrıştırıyordu.