Moda sadece gözler için değil: Yaklaşan Met Gala 2024 sergisi çoklu duyusal bir deneyim olmayı amaçlıyor | Moda trendleri

ilayda

Member
Çoğu kişi kesinlikle modanın görülmekle ilgili olduğu konusunda hemfikirdir. Duyulmadı ve kesinlikle koklanmadı. Ancak Metropolitan Sanat Müzesi Kostüm Enstitüsü'ndeki gişe rekorları kıran moda sergilerinin arkasındaki küratör Andrew Bolton farklı düşünüyor. Önümüzdeki ay yıldızlarla dolu Met Gala'da tanıtılacak olan son sergisi, müzelerde geleneksel bir tabu olan sadece gözleri değil aynı zamanda burnu, kulakları ve hatta parmak uçlarını da harekete geçiren çoklu duyusal bir deneyim sunmayı amaçlıyor.


Metropolitan Sanat Müzesi tarafından yayınlanan bu fotoğrafta bir İngiliz yeleği, Alexander McQueen imzalı bir elbise ve LOEWE için Jonathan Anderson imzalı bir ceket görülüyor. Bunlar, Kostüm Enstitüsü'nün 2024'teki “Uyuyan Güzeller: Yeniden Uyanış Modası” sergisinde yer alan birçok nesneden biri. (AP)

10 Mayıs'ta halka açık olan “Uyuyan Güzeller: Modayı Yeniden Uyandırmak”, enstitünün geniş arşivinde yıllar süren uykudan hayata döndürülen 250 parçadan oluşuyor; bunlardan bazıları artık bir giysi mankenine asılamayacak kadar hassas bir durumda. veya dik olarak görüntülenir. Bu giysiler cam tabutlarda yatacak; evet, Uyuyan Güzel'in kendisi gibi.

HT, her zaman, her yerde kriket yakalamanın tek adresi olan Crick-it'i tanıtıyor. Şimdi keşfedin!

Her zaman olduğu gibi bu yıl da Zendaya, Jennifer Lopez, Bad Bunny ve Chris Hemsworth'un ev sahipliği yapacağı 6 Mayıs galasında ünlü konuklar sergiyi ilk kez görebilecekler. “Zamanın Bahçesi” olarak tanımlanan kıyafet kuralıyla, çok sayıda yaratıcı, bahçe temalı riff bekleyebilirsiniz. Ama gerçekten yaşayan bir bahçe taşıyacak kadar ileri gidecek olan var mı? Geçen hafta sonlarında sergiyi kurmaya başlayan Bolton, sergide buna benzer bir giysinin bulunduğunu, yulaf, çavdar ve buğday çimi ekilmiş bir palto olduğunu paylaştı.

LOEWE (gösterinin sponsoru) etiketinden Jonathan Anderson tarafından tasarlanan giysi şu anda müzedeki bir çadırda kendi sulama sistemiyle “büyüüyor”. İlk hafta tüm yeşil görkemiyle sergilenecek, ardından yerini yine gösteri için yetiştirilen kurutulmuş versiyonu alacak. Müzenin ifadesine göre ceket “sergi boyunca büyüyecek ve ölecek.”

“Uyuyan Güzel” toprak, hava ve su temaları etrafında dönecek ama aynı zamanda Bolton'a göre farklı duyular da ele alınacak. Paltonun sergilendiği bahçe galerisi, koku alma duyusuna ayrılmış dört alandan biridir.

Bu, izleyicilerin farklı giyim eşyalarıyla ilişkili kokuları tadabileceği anlamına geliyor. Ancak bu, örneğin çiçekli bir elbiseye çiçek kokusunun eşlik ettiği anlamına gelmez. Gerçek çok daha karmaşıktır.

Bolton, “Gerçekte sunduğumuz şey giysinin koku alma hikayesidir” diyor. “Ve bu da onu giyen kişinin kokusu, yaydığı doğal vücut kokuları, ne içtikleri, ne yedikleri, nerede yaşadıkları.” Müze, bu galeriler için Norveçli “koku sanatçısı” Sissel ile çalıştı. Tolaas, odalara yayılan kokular yaratmak için giysilerde 57 “moleküler ölçüm” alarak ziyaretçinin sergilenen öğelerle bağlantısını güçlendirdi.

Ancak kıyafetler de ses yaratır. Özellikle giysi, merhum Alexander McQueen'in ünlü elbisesinde olduğu gibi kurutulmuş ve ağartılmış ustura kabuklarıyla işlendiğinde.

Orijinal elbise, hareket halindeyken çıkardığı sesleri kaydedemeyecek kadar kırılgan olacağından küratörler, McQueen'in İngiltere'nin Norfolk kentindeki bir plajdan topladığı ustura istiridyelerinin aynısını kullanarak bir kopyasını oluşturdular ve onu izole edip kaydettiler. Binghamton Üniversitesi'nde yankısız bir oda. Bolton'a göre sonuç, “hareketlerin ayrıntılarını yakalamaktır.”

Aynı etki, “kazıma” ve “boğmaca” kelimelerinin birleşimi olan “scroop” adı verilen bir sese sahip ipek tafta giysiyle de elde edilir.

Bolton, “Garaj bandosuna benzediğini biliyorum ama ipeği yaratan özel bir sestir.” İpeğin nasıl işlendiğine bağlı olarak yüksek veya sessiz olabilir. Taft en gürültülü olanıdır ve belirli bir galeriye gelen ziyaretçilerin duyacağı ses budur.

Ve sonra dokunma var.

Küratör, “Müzelerin zorluklarından biri de eşyalara dokunamamanızdır” diyor. Sergi de bunu değiştirmek istiyor. Bir örnek: 17. yüzyıldan kalma işlemeli bir Jacobean korsaj. Hayır, bu kadar kırılgan bir şeyi kaldıramazsın. Ancak küratörler 3D taramayı kullanarak duvar kağıdındaki nakışı yeniden yarattılar. Bolton, “Bütün oda bu duvar kağıdıyla kaplanacak” diyor. “Ellerinizle nakışın şekillerini ve karmaşıklığını hissedebilirsiniz.” Aynı teknik, Dior elbisesinin hissini yaşamak için de kullanılıyor.

Sergi, sade görme duyusuna rağmen, giysinin çıplak gözle görülemeyen detaylarını mikroskopla bakar gibi gösteren animasyonlarla izleme deneyimini geliştirmeyi amaçlıyor.

Bolton'a göre bu, Kostüm Enstitüsü'nün şimdiye kadar düzenlediği en iddialı sergilerden biri. Son 250 parçayı seçmek için müzenin 33.000 giysi ve aksesuardan oluşan arşivinin tamamını araştırdı.

Çeşitli yeni teknolojilerin norm haline geleceğini ve enstitünün bazı giysilerin koleksiyona girmeden önce ses ve kokularına ilişkin bir veri tabanı oluşturabileceğini, böylece onları “son nefeslerinde” canlı formda tutabileceğini umuyor. “Müze parçaları haline gelmeden önce hayatın. Belki bir gün Uyuyan Güzel gibi cam bir tabutta yatmak.

“Uyuyan Güzeller: Modayı Yeniden Uyandırmak” 10 Mayıs – 2 Eylül 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.