Hızlı Moda: Fransa savurgan sanayiyi durdurmak istiyor | Moda trendleri

ilayda

Member
Fransa, hızlı moda şirketlerini daha iyi düzenlemek için yeni bir yasa üzerinde çalışıyor. Uzmanlar ve aktivistler tedbiri memnuniyetle karşılıyor ancak bazıları farklı bir yöntemi tercih edebilirdi. Fransa'nın hızlı moda tasarısı geçtiğimiz günlerde parlamentonun alt meclisinde oybirliğiyle kabul edildi ve hükümetin mutlak çoğunluğa sahip olmadığı ve sıklıkla güçlü bir muhalefetle karşı karşıya kaldığı Ulusal Meclis'te nadir görülen bir fikir birliğine varıldı.


Hızlı moda, devasa çevresel maliyetleri nedeniyle eleştirilerin hedefi oldu. (Java)

Ancak bu oybirliği herkesin hükümetin yöntemini memnuniyetle karşıladığı anlamına gelmiyor. Yeni kurallar, pazara günde belirli bir minimum sayıda ürün getiren şirketleri etkiliyor; bu eşik daha sonra kararnameyle belirlenecek. Hükümet, her ikisi de Çin merkezli olan üretici Shein ve çevrimiçi platform Temu gibi hızlı moda devlerini hedef alıyor.

Yalnızca HT uygulamasında Hindistan'daki genel seçimlerin hikayesine özel erişim elde edin. Şimdi İndirin!

Bu tür şirketlerin web sitelerinde, ürünlerinin çevresel etkilerini vurgulayan ve müşterilerini geri dönüşüme teşvik eden belirgin mesajlar yayınlamaları gerekiyor; aksi takdirde 15.000 Euro'ya (16.160 $) kadar para cezalarıyla karşı karşıya kalacaklar. Moda şirketlerini değerlendirmek için yeni bir ecopoint sistemi amaçlanıyor. Kötü performans gösteren herkesin başlangıçta 5 avro, daha sonra 2030'a kadar gönderi başına 10 avroya kadar vergi ödemesi gerekecek.

Hükümet ise 2025'ten itibaren hızlı moda şirketlerinin ve ürünlerinin reklamını yasaklayacak. Bu yasanın ihlali 100.000 Euro'ya kadar cezalarla cezalandırılır. Tasarının hâlâ Fransa Senatosu tarafından onaylanması gerekiyor ve önümüzdeki aylarda yürürlüğe girebilecek.

“Kültür savaşını kazandık”


Ancak moda tasarımcısı ve sürdürülebilir şekilde moda üreten 600'e yakın şirketin yer aldığı En Mode Climat grubunun başkanı Julia Faure için yasa tasarısı şimdiden “harika bir haber”. DW'ye verdiği demeçte, “Kültürel bir savaşı kazandık çünkü hızlı moda, pazardaki lüks sektör dışındaki her şeyi yok eden dev bir ezici güç gibi ekolojik, sosyal ve kültürel bir felakettir.”

Faure, yerel olarak üretilen pamuklu modanın iyi bir çevre notu alması, uzakta üretilen ve sentetik kumaşlardan yapılan ürünlerin ise kötü not alması durumunda hükümetin doğru sinyali gönderdiğine inanıyor. “Ancak uyanık kalmalı ve hızlı moda şirketlerini tanımlayan eşiğin çok yüksek olmadığından emin olmalıyız” diye ekledi.

Ancak Philippe Moati, bu eşiğin Fransız markalarının dahil edilmemesini sağlayacak kadar düşük olmaması gerektiğine inanıyor. Paris Cite Üniversitesi'nde ekonomi profesörü ve Paris merkezli pazar araştırma şirketi ObSoCo'nun kurucusudur.

Doğru yöntem mi?


Ve hükümetin yöntemine katılmıyor. “Yasa, yaptığımız bir araştırmaya göre daha az eğitimli ve daha az varlıklı olan bu markaların müşterilerini damgalıyor. Toplumun bir parçası olduklarını hissetmek için modaya para ayırabilmeleri önemli” dedi DW'ye. Ekonomist, “ultra hızlı moda” olarak adlandırdığı şeyin Fransız moda pazarının yaklaşık %3'ünü oluşturduğunu tahmin ediyor; kesin rakamlar yok.

Moati, hızlı moda şirketlerinin mevcut araçlarla daha sıkı bir şekilde düzenlenmesi gerektiğini savunuyor. Moati, “Hükümet, moda ürünleri için iki yıllık garanti, maliyetin altında satış yasağı ve indirimleri gerçekçi referans fiyatlara göre hesaplama zorunluluğu gibi Fransız yasalarını uygulamalı” diye vurguladı.

Uzman, “Ayrıca, şu anda olduğu gibi sadece en az 150 avroya mal olanlara değil, tüm tekstil ithalatlarına da ithalat vergileri koymalıyız” diye talepte bulunan uzman, ultra hızlı modanın aynı zamanda çok yüksek kalitede üretim anlamına da gelme avantajına sahip olduğunu ekledi. neredeyse hiç satılmamış ürün bulunmayan küçük ürün serileri. Shein, Temu, Zara ve H&M, DW ile röportaj taleplerini ya reddetti ya da yanıt vermedi.

Fransa öncülük edebilir


Paris moda okulu Institut Francais de la Mode'un ekonomik gözlemevi müdürü Gildas Minvielle, hükümetin yaklaşımının doğru olup olmadığını zamanın göstereceğine inanıyor. DW'ye “Bu yeni bir alan; neyin işe yarayıp neyin yaramadığını test etmemiz gerekiyor” dedi. “Her halükarda tüketicilere hızlı modanın çevre üzerindeki yıkıcı etkisini hatırlatmak önemli.”

Ona göre parlamentoda oy birliğiyle alınan oy, Fransız siyasetçilerin acilen harekete geçilmesi gerektiğini anladığını gösteriyor. “Tasarı, hamallık sektörünün karşı karşıya olduğu derin krize bir yanıttır [designer clothes sold ready-to-wear] “Sorun 2022'den beri devam ediyor ve çok sayıda marka iflas başvurusunda bulundu” dedi.

“Modanın evi Fransa artık öncü bir rol oynayabilir. Moda pazarı bir Avrupa pazarı olduğu için bu kuralların tüm Avrupa'ya yayılması gerekiyor” dedi. Ulusal Meclis'te, orta Fransa'nın Loire bölgesindeki muhafazakar Les Republicains partisinden milletvekili Antoine Vermorel-Marques gibi bazı muhalif sesler vardı.

DW'ye şöyle konuştu: “Benim ülkemdeki moda şirketleri 1980'lerde yaklaşık 10.000 kişiyi istihdam ediyordu, ancak üretimi Asya'ya kaydırdıktan sonra bu sayı 2.000'e düştü.” “Daha fazla yerel üretim ürünü satın alma eğilimi olduğu için ancak son zamanlarda işçileri yeniden işe almaya başladılar. Hızlı moda artık yeni maliyet baskılarına yol açtı; karşı önlemler almamız gerekiyor” dedi Vermorel-Marques.

Ancak yine de politikacı tasarının tüm paragraflarını hoş karşılamıyor. “Reklam yasağı piyasayı düzenlemek yerine köstekleyecektir. Yalnızca olumsuz dışsallıkları hesaba katmamıza, yani şirketlerin ürünlerinin olumsuz çevresel ve sosyal etkilerinin bedelini ödemesine olanak tanıyan ecopoint sistemine odaklanmalıyız” diye altını çizdi.

İklim hedefleri için “daha fazla eyleme ihtiyaç var”


Ancak çevreyi korumak için çalışan birçok STK'nın yer aldığı Stop Fast Fashion grubunun sözcüsü Pierre Condamine, yeni kuralların yeterince ileri gitmediğine inanıyor. DW'ye verdiği demeçte, “Hızlı moda eşiği doğrudan yasa tasarısında yer almalı ve spor malzemeleri perakendecisi Decathlon gibi Fransız şirketlerini de kapsayacak kadar düşük olmalıdır.” “Ayrıca şirketlerin, henüz planlara dahil olmayan negatif bir eko-puanı varsa asgari vergi ödemek zorunda kalması gerekiyor.”

Hızlı moda şirketlerinin Fransa'ya yönelik satış rakamlarını yayınlamasının zorunlu olması gerektiğini de sözlerine ekledi. Condamine, “Ancak bu şekilde aslında neyle karşı karşıya olduğumuzu anlayabilir ve Paris iklim anlaşmasını yerine getirmek için çalışmaya çalışabiliriz” diyerek, Fransız vatandaşlarını “yılda en fazla beş yeni moda ürünü satın almaya, bunun gibi 50'den fazla satın almamaya” teşvik etti. “şu anda.” durum.”