Dior'un Kedileri ve Köpekleri: Kim Jones, Yıldızlarla Dolu, Sanattan İlham Alan Bir Paris Koleksiyonunu Ortaya Çıkarıyor | Moda trendleri

ilayda

Member
PARİS – Kim Jones'un Dior için hazırladığı yıldız koleksiyonu, çömlek ve hayvan motifleri de dahil olmak üzere seramikleri Parisli modaevinin bahar koleksiyonuna neşeli, sanatsal ve evcilleştirilmiş bir dokunuş veren seramikçi Hylton Nel ile karşılaşmasıyla ortaya çıktı.


HT resmi

İşte Cuma günkü İlkbahar 2025 erkek koleksiyonlarından öne çıkanlar: Yağmur yağıyor kediler ve köpekler – gönder

Artık kriketteki en sevdiğiniz maçı izleyebilirsiniz. Her zaman ve her yerde. Nasıl olduğunu öğrenin

Yağmurlu bir günde, Demi Moore, Pilaf adında bir Chihuahua olan arkadaşıyla birlikte içeri girdi ve köpekleri mi yoksa kedileri mi tercih ettiği sorulduğunda şu yanıtı verdi: “Bu da Dior'un podyum dekoru Hollywood aktrisinin ruhuna uygun değil mi?” Seine Nehri'nin sol yakasındaki 17. yüzyıldan kalma muhteşem Val-de-Grace'in gösterişli arazisinde yer alması oldukça ironiktir. Nel ve Dior tasarımcısının kendi mücevher koleksiyonundan esinlenerek seramikten yapılmış, uzanmış çıplak kedileri ve arsız köpekleri tasvir eden heykellerden oluşuyordu.

Jones'un sanatsal referansları sürpriz değil. Tarihsel ve kültürel ilhamlarıyla tanınan sanatçı, daha önce de amcasının Rudolf Nureyev fotoğraflarından ve TS Eliot'un Çorak Topraklar filminden ilham almıştı. Bu koleksiyon onun geleneğini sürdürdü ve Nel'in ilginç seramiklerine hayat verdi.

Gösterinin açılışında, modelin uzanmış çıplak bir kediyi tutmasıyla, karamsar siyah özel dikim ceketi ve cinsiyet ayrımı yapmayan cloche şapka üzerindeki kuş motifleri açıldı. Daha sonra her yerde yarım yamalak hayvan motifleri ortaya çıktı. Palto ve eteklerdeki bol, kutulu oranlar havadar bir his uyandırdı ve sırlı seramiklerin yumuşak pastel tonlarını yakalayan tasarımların bahar siluetini tanımladı. İnce boncuklu boyun aksesuarı (kayışlı bir tür kapüşonlu yaka) hem tarihi hem de modaya uygun görünen, İngiliz tasarımcının alametifarikası olan göz alıcıydı.

Jones'un yenilikçi terziliği her zaman olduğu gibi sergilendi. Yumuşak ve kadınsı görünen esnek paltolar, pek çok zıt oyundan birinde siyah deri çizmelerle tamamlandı. Hassas ve güçlü unsurların bu şekilde bir araya gelmesi, Jones'un tasarımının ayırt edici özelliğidir. Ancak bu sezon, açıkça yeni olan herhangi bir şeyden çok, modacılara yönelik bir temanın varyasyonu gibi görünüyordu.

Ancak her zaman olduğu gibi, ön sıradaki ünlüler – Moore, Robert Pattinson, Kate Moss, Pharrell Williams'ın yanı sıra Tomorrow X Together'dan Taehyun, Soobin, Huening Kai ve Yeonjun da dahil olmak üzere – özel bir enerji sağladı. Junya'nın punk kırmızı halısı

Junya Watanabe'nin son erkek moda defilesinin açılışı, kenarları yıpranmış ancak temiz bir siluete sahip, siyah, kentsel yama işi bir takım elbiseyle yapıldı ve odaklanmış ve cesur bir temaya zemin hazırlandı. Avangart kreasyonları ve kendine özgü estetiğiyle tanınan Japon tasarımcı, bir kez daha sınırları zorladı.

Kırmızı halıyı tam anlamıyla kaplayan podyumda kırmızı halıya hazır beyaz smokin gömleklerinin üzerinden sinekler dışarı baktı. Ancak bu, ortalama ödül töreni kıyafeti değildi; şurada bir küpe, şurada yıpranmış bir etek. Bu kırmızı halı sezonuna punk cevabıydı. Smokin pantolonu bir anda eskitilmiş siyah kot pantolona dönüştü. Dik duran elektrikli saçlar, kesilmiş ekose yamalar ve yarık panellerle bir araya gelerek Tim Burton Edward Scissorhands havasını uyandırdı.

İlerici terzilik ve yapısökümcülüğüyle tanınan Watanabe, tarihsel referansları modern alt kültürlerle nasıl birleştirdiğini göstermeye devam etti.

Koleksiyon aynı zamanda Watanabe'nin Levi's ve Carhartt gibi markalarla olan ortaklıklarını anımsatan unsurlarla işbirliklerine olan tutkusunu da yansıtıyordu. Haute couture'ün faydacı unsurlarla birleşimi, parçalara derinlik kazandırdı ve onları çarpıcı derecede teatral hale getirdi. İlgi odağı olmaya hazırız. Mayner Asya tarzında büyük boy zarafet sunuyor

Bol oranlar ve askılı sandaletlerle eşleştirilen yuvarlak omuzlu bir ceket, Hed Mayner'ın bahar koleksiyonunun başlangıcına Uzak Doğu'dan bir dokunuş kattı. Gösteri, İsrailli tasarımcı Mayner'ın kısıtlamalar içinde özgürlük bulma konusundaki eşsiz yeteneğini yansıtıyordu. İpeksi keten üstler ve ceketlerdeki çapraz silüetlerin yanı sıra kemer tokaları ve bel kayışlarındaki samuray benzeri fonksiyonel detaylar Asya temasını tamamlıyordu. Geniş, kutulu ve büyük boy, çarpıcı derecede hacimli bir sunumun kapsayıcı estetiğiydi.

Mayner, biçime yönelik kavramsal yaklaşımıyla tanınır. Büyük boy eldivenler ve eskrim kıyafetlerini anımsatan sterilize edilmiş, çıkıntılı, kutulu beyaz çantalar koleksiyona agresif bir hava katıyor.

Mayner'ın tasarımları genellikle klasik giysilerin yapısını bozuyor ve gelenekle modernliği dengeliyor. Samuray benzeri ayrıntılar ve kullanışlı unsurlar onun yeniden yorumlama yeteneğini yansıtıyor. Çapraz silüetler ve kemer tokaları tarihi kıyafetleri andırıyor ancak yine de günümüze sıkı sıkıya bağlı.

İpeksi keten ve diğer doğal elyaflar, yapılandırılmış ancak akıcı şekiller oluşturmak için işlenmiştir. Toksik kimyasallarla mücadelede kullanılabilecek büyük boy eldivenler gösteriye pratik bir boyut kazandırdı.

Bu makale, metinde herhangi bir değişiklik yapılmadan otomatik bir haber ajansı beslemesinden oluşturulmuştur.